کسب و کار

7 روش خلاقانه که نمایندگان فروش از هوش مصنوعی استفاده می کنند

7 روش خلاقانه که نمایندگان فروش از هوش مصنوعی استفاده می کنند

مثل بسیاری از رشته‌ها، تیم‌های فروش در همه جا تلاش می‌کنند تا بفهمند هوش مصنوعی چه نقشی در صنعت آنها خواهد داشت.

sales rep finds creative sales uses for AI on her teamهوش مصنوعی دیگر ساختاری از آینده نیست. اینجاست، و در حال تغییر فروش همانطور که ما میدانم. امروز، 68٪ از رهبران کسب و کار که مورد بررسی قرار گرفتیم معتقدند این به آنها کمک می کند تا به گونه ای مقیاس شوند که در غیر این صورت غیرممکن باشد.

چه مشکوک، کنجکاو یا کاملاً در کار هستید، مهم است که خود را در مورد نحوه استفاده نمایندگان فروش از هوش مصنوعی آموزش دهید. حداقل، شما در مورد روند فروش به روز خواهید ماند. از سوی دیگر، می‌توانید راهی برای افزایش بهره‌وری و تبدیل شدن به فروشنده بهتری پیدا کنید.

Download Now: The State of AI in Sales [2023 Report]

فهرست محتوا

چگونه تیم های فروش از هوش مصنوعی استفاده می کنند

برای درک تأثیر هوش مصنوعی بر فروش، از بیش از 600 متخصص فروش پرسیدیم که چگونه از هوش مصنوعی در کار خود استفاده می کنند. 74% گزارش استفاده از هوش مصنوعی را به شکلی در خود گزارش می‌دهند. 60 درصد معتقدند که ابزارهای هوش مصنوعی برای استراتژی کلی آنها مهم است.

یک گزارش مک‌کینزی نشان داد که شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند بیشترین تأثیر درآمد را در بازاریابی و فروش تجربه کرده‌اند. 29 درصد از تیم های بازاریابی و فروش حداقل 6 درصد افزایش درآمد را پس از اتخاذ هوش مصنوعی و 28 درصد کاهش هزینه ها را گزارش کردند.

در اینجا بهترین روش‌هایی است که این متخصصان از هوش مصنوعی برای حرکت دادن سوزن در تجارت خود استفاده می‌کنند.

7 d8b1d988d8b4 d8aed984d8a7d982d8a7d986d987 daa9d987 d986d985d8a7db8cd986d8afdaafd8a7d986 d981d8b1d988d8b4 d8a7d8b2 d987d988d8b4 d985 664534cb76bd0 scaled

1. ایجاد محتوا

ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند دستیار محتوا می‌توانند برای پیام‌های فروش کپی بنویسند. ، پیشنهادات یا صفحات فرود سفارشی. با تصاویر و حتی صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، امکانات تولید فراتر از کلمه نوشته شده است.

چیزی که دوست داریم: ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی< /a> می تواند به فروشندگان کمک کند تا با ارتباطات مکتوب از موانع خود عبور کنند و پیام های شخصی سازی شده را به راحتی ایجاد کنند.

2. توسعه چشم انداز

هوش مصنوعی یکی از زمان‌برترین وظایف در فروش را کاهش می‌دهد: جستجو. فن‌آوری جدید به فروشندگان این امکان را می‌دهد که بالقوه‌هایی متناسب با مخاطبان هدف خود پیدا کنند، درباره شرکت و صنعت خود تحقیق کنند و گفتگو را آغاز کنند.

بر اساس اطلاعات ورودی یا اطلاعات مربوط به گیرنده، می‌توانید از هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی پیام‌ها با قالب، لحن و هدفی که می‌خواهید به آن برسید، استفاده کنید.

براساس گزارش وضعیت هوش مصنوعی:

  • 16٪ از متخصصان فروش از هوش مصنوعی برای دسترسی به مشتری استفاده می کنند.
  • 85٪ از متخصصان فروش می گویند که هوش مصنوعی جستجوی آنها را مؤثرتر می کند.
  • 72٪ ​​از متخصصان فروش می گویند که این به آنها کمک می کند تا سریعتر ارتباط برقرار کنند.
  • 16٪ از متخصصان فروش از هوش مصنوعی برای تحقیق استفاده می کنند.
  • 81% از متخصصان فروش می گویند که ابزارهای هوش مصنوعی که بینش های مبتنی بر داده را ارائه می دهند مؤثر هستند.
  • 15٪ از همه متخصصان فروش از هوش مصنوعی برای یادگیری نحوه انجام کارها استفاده می کنند.
  • 83% از متخصصان فروش می‌گویند که ابزارهای هوش مصنوعی که تماس‌های فروش را برای اهداف آموزشی/کوچینگ تجزیه و تحلیل یا شبیه‌سازی می‌کنند موثر هستند.
  • 14٪ از تمام متخصصان فروش استفاده می کنند هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش.
  • 81٪ از متخصصان فروش می‌گویند که ابزارهای هوش مصنوعی که بینش های مبتنی بر داده را ارائه می دهند مؤثر هستند.

چیزی که ما دوست داریم: هوش مصنوعی به متخصصان فروش کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه را شناسایی کرده، واجد شرایط باشند و با آنها ارتباط برقرار کنند – سپس آن مخاطبین را در CRM خود سازماندهی کنید. افزونه‌های مرورگر به شما این امکان را می‌دهند که هوش مصنوعی خود را هر جا که با مشتریان احتمالی صحبت می‌کنید، از طریق ایمیل یا لینکدین بیاورید.

3. تحقیق

هوش مصنوعی در تفسیر مجموعه داده های بزرگ و خلاصه کردن اطلاعات برتر است. نمونه‌هایی از تحقیقاتی که هوش مصنوعی می‌تواند برای شما انجام دهد، انجام تحقیقات بازار و آینده، یافتن مجموعه داده‌ها و خلاصه کردن مقالات است. طبق گزارش وضعیت هوش مصنوعی ما:

چیزی که ما دوست داریم: هرچه اطلاعات بیشتری در مورد یک مکالمه فروش داشته باشید، سریعتر می توانید در گفتگوهای عمیق تر در مورد نقاط دردسر و راه حل های احتمالی سرنخ خود وارد شوید.

4. یادگیری

فراتر از سخت‌تر کردن فرآیند فروش، نمایندگان فروش از هوش مصنوعی برای بهبود خود استفاده می‌کنند. برخی از هوش مصنوعی برای آموزش یک مهارت جدید، مانند یک تابع جدید اکسل، استفاده می کنند.

یک مورد مهم دیگر، آموزش و آموزش فروش است. تیم‌های فروش از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که می‌توانند مکالمات فروش را برای آموزش شبیه‌سازی کنند یا تماس‌های فروش واقعی را ضبط کنند و بینش‌هایی در زمینه‌های بهبود پیدا کنند.

گزارش وضعیت هوش مصنوعی ما یافت شد:

چیزی که ما دوست داریم: هوش مصنوعی جایگزین مربیگری فرد به فرد نمی شود، اما می تواند آن را تقویت کند. با علامت گذاری نقاط قیف نشت دهنده و شناسایی الگوهایی که منجر به عملکرد بالاتر یا پایین تر می شوند، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند بهترین شیوه ها یا شکاف هایی را پیدا کنند که در آن مدیر فروش می تواند به مربیگری وارد شود.

5. تجزیه و تحلیل/گزارش داده ها

با استفاده از یادگیری ماشینی، ابزارهای هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل یا دستکاری مجموعه داده های بزرگ (مانند خط لوله فروش!) برتری می یابند. ابزارها به شرکت ها امکان می دهند خط لوله و درآمد خود را در سطح عمیق تری درک کنند.

آنچه ما دوست داریم: استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده، زمان دستی را که در صفحات گسترده صرف می‌کردید کاهش می‌دهد و از داده‌های هم‌زمان استفاده می‌کند. قابلیت‌های مولد می‌توانند گزارش‌های بصری را برای شما تولید کنند تا با ذینفعان کلیدی به اشتراک بگذارید.

روش های خلاقانه برای تیم های شما برای استفاده از هوش مصنوعی

در مورد روش هایی که تیم فروش شما می تواند هوش مصنوعی را در محل کار آزمایش کند کنجکاو هستید؟ از این تیم های فروش با استفاده از هوش مصنوعی در عملیات خود الهام بگیرید.

7 d8b1d988d8b4 d8aed984d8a7d982d8a7d986d987 daa9d987 d986d985d8a7db8cd986d8afdaafd8a7d986 d981d8b1d988d8b4 d8a7d8b2 d987d988d8b4 d985 664534cf74e3c scaled

رونویسی تماس های فروش. خودکار کردن کار مدیریت پیش بینی فروش جمع آوری اطلاعات سرب. مربیگری فروش.

نوشتن ایمیل سرد

نوشتن ایمیل‌های فروش کند است. تطبیق الگوها کمی سریعتر است، اما همچنان به زمان و زمینه نیاز دارد. هوش مصنوعی مولد به فروشندگان این امکان را می‌دهد تا با نوشتن پیام‌های شخصی‌سازی شده متناسب با شرکت و زمینه، زمان جستجو را کاهش دهند.

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند پیام‌های متناسب با شرکت، صنعت و سایر تحقیقات بازار گیرنده بسازند. آنها می توانند آن را با قالب و لحن درخواستی تطبیق دهند و حتی پیام ها را برای قالب ها و مخاطبان مختلف بازنویسی کنند.

در دنیای واقعی

شریک تایید شده HubSpot Belkins از ابزارهای هوش مصنوعی، از جمله ChatGPT و ChatSpot HubSpot برای پیش‌نویسی و ساختار فروش استفاده می‌کند. ایمیل ها.

مایکل ماکسیموف، یکی از بنیانگذاران، گفت: «پتانسیل تولید باورنکردنی هوش مصنوعی کار شگفت انگیزی در تهیه پیش نویس ایمیل های شخصی سازی شده بر اساس داده های ساده در مورد گیرندگان و هدف ایمیل انجام می دهد. “البته، تمام ایمیل‌های فروش در نهایت توسط متخصصان واقعی فروش بررسی می‌شوند که برای هر ایمیل مجوز می‌دهند، اما هوش مصنوعی به صرفه‌جویی در زمان و منابع زیادی در تهیه پیش‌نویس آنها کمک می‌کند.”

در دنیای واقعی

مشتری HubSpot Revnew, Inc. ChatSpot را در گردش کار جستجوی خود ادغام کرد و 40٪ واجد شرایط بیشتری ایجاد کرد منجر و در نتیجه 25٪ قرار ملاقات بیشتر.

“ChatSpot به SDR ها و تیم تحقیقاتی ما کمک می کند تا بالقوه های ایده آل ما را بیابند و با آنها ارتباط برقرار کنند. جیوتی ساهو، مدیر بازاریابی مشترک، می‌تواند سرنخ‌ها را بر اساس معیارهای ما جستجو و فیلتر کند. “همچنین به ما کمک می کند تا پیام های شخصی سازی شده ایجاد کنیم و دسترسی خود را به صورت خودکار انجام دهیم. نرخ پاسخ ما را افزایش داده است، ارتباط ایجاد کرده و خط لوله ما را توسعه داده است.”

پیگیری با سرنخ

هنگامی که یک سرنخ واجد شرایط داشته باشید، کار واقعی شروع می شود. هوش مصنوعی می‌تواند به شما یادآوری کند که چه زمانی یک سرنخ را دنبال کنید و توصیه می‌کند کدام سرنخ‌ها به احتمال زیاد تبدیل می‌شوند تا بتوانید بدانید زمان خود را کجا بگذرانید.

این ابزارها می‌توانند از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی برای تشخیص احساسات مشتری بر اساس کلمات کلیدی در پیام‌ها استفاده کنند. با این داده‌ها، آنها می‌توانند مراحل اقدام یا ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را برای رسیدگی به اعتراض‌های ذکر شده توصیه کنند.

در دنیای واقعی

ماریا هاروتیونیان، یکی از بنیانگذاران و رئیس SEO، Loopex Digital، نحوه انجام این کار را به اشتراک گذاشت آنها به مشتریان خود کمک کرده اند تا هوش مصنوعی را یکپارچه کنند.

«یکی از مشتریان من زمانی که شروع به استفاده از HubSpot’s Sales Hub Pro در کنار سایر ابتکارات بازاریابی کردند، موفقیت بزرگی را تجربه کرد. تنها پس از دو هفته اجرا، نرخ تبدیل آنها از 15٪ به 25٪ افزایش یافت. این تا حدی به دلیل استفاده از فناوری هوش مصنوعی در فرآیند فروش آنها و بهینه‌سازی رویکرد مشتری از طریق پیگیری‌های شخصی‌سازی شده متناسب با نیازهای هر مشتری و همچنین کمپین‌های اطلاع‌رسانی خودکار بود که پاسخ‌های به موقع را در نقاط تماس مختلف ارائه می‌داد – همه بدون نیاز به نیروی انسانی اضافی!

رونویسی تماس های فروش

دریافت اطلاعات مورد نیاز از سر یک فروشنده در یادداشت های CRM یک نقطه درد شناخته شده برای همه افراد درگیر است. زمانی که فروشنده می‌خواهد صرف فروش کند، طول می‌کشد، و از دست دادن یادداشت‌ها یا داده‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در انتقال به سیستم شود.

در دنیای واقعی

ساهو از Revnew, Inc. نحوه استفاده تیم فروشش از هوش مصنوعی را برای ضبط یادداشت‌های تماس به اشتراک گذاشت.

“ما از Otter.ai استفاده می کنیم تا به ما کمک کند تماس ها و جلسات خود را ضبط و رونویسی کنیم. همچنین خلاصه‌ها و آیتم‌های اقدامی را برای ما ایجاد می‌کند تا آن‌ها را پیگیری کنیم. به این ترتیب، ما، عمدتا AE هایمان، زمان زیادی را صرفه جویی می کنیم، ارتباطات را بهبود می بخشیم و سازماندهی می کنیم. زمان پیگیری ما را 50 درصد کاهش داده است.»

چیزی که ما دوست داریم: رونویسی مبتنی بر هوش مصنوعی بهتر از حافظه انسان کار می‌کند و می‌تواند اطلاعات بینش و نقاط عمل را برای مراحل بعدی به دست آورد.

کار مدیریت خودکار

بر اساس دولی. بر اساس نظرسنجی HubSpot، 35٪ از متخصصان فروش از هوش مصنوعی برای حذف کار مدیریت استفاده می کنند، که آن را به محبوب ترین مورد استفاده برای هوش مصنوعی در فروش تبدیل می کند.

کاهش بار سرپرست می‌تواند به شکل ورود داده، زمان‌بندی یا ایجاد اسکریپت‌های فروش باشد. این کار تیم فروش شما را برای فروش زمان بیشتری آزاد می کند تا به شما کمک کند به آنها برسید – و شما – به اهداف خود برسید.

بررسی وضعیت هوش مصنوعی ما نشان داد که متخصصان فروش با استفاده از هوش مصنوعی بیش از دو ساعت در روز صرفه جویی می کنند. نمایندگان فروش همچنین می گویند که خودکار کردن کارهای دستی به آنها کمک می کند تا به اهداف فروش خود برسند.

در دنیای واقعی

Byron Sierra-Matos یکی از بهترین مدیران حساب کاربری Apollo.io است. در شلوغ ترین زمان، او روزانه بیش از 14 دمو با افراد بالقوه اجرا می کرد و زمان کمی برای افزودن یادداشت به CRM خود باقی می گذاشت.

جمع‌آوری اطلاعاتی مانند تنظیمات برگزیده CRM، جزئیات قرارداد، و یادداشت‌های حساب، برای جمع‌آوری و ورود به Salesforce در حین تماس دشوار بود.

با Dooly و افزودن یادداشت‌ها به CRM و او با ایجاد الگوهای فروش سفارشی برای یادآوری جمع‌آوری آن داده‌ها، یک گردش کار خودکار برای ورود داده‌ها ایجاد کرد و حدود یک ساعت در روز صرفه‌جویی کرد.

پیش بینی فروش

34٪ از متخصصان فروش گزارش می دهند که از ابزارهای هوش مصنوعی برای به دست آوردن بینش های مبتنی بر داده مانند پیش بینی فروش، امتیازدهی سرنخ و تجزیه و تحلیل خط لوله استفاده می کنند.

تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ و بدون ساختار با یادگیری ماشینی بهترین کاری است که هوش مصنوعی انجام می دهد. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند روندها و الگوها را شناسایی کنند و درباره نتایج آینده، مانند پیش‌بینی فروش، پیش‌بینی کنند.

در دنیای واقعی

با بخش‌های مختلف محصول و تیم‌های فروش که به طور مستقل کار می‌کنند، Flock Security برای پیش‌بینی داده‌ها به فرآیند دستی متکی بود. آنها داده‌ها را از Salesforce صادر می‌کردند و صفحات گسترده را هر هفته دستکاری می‌کردند تا پیش‌بینی لازم را برای سهامداران ایجاد کنند.

با استفاده از Clari، Flock Security تیم ورود دستی را حذف کرد و پیش‌بینی فروش بهتری را ایجاد کرد که در زمان واقعی به‌روزرسانی شد و بینش‌های خط لوله عمیق‌تری داشت.

جمع آوری اطلاعات سرب

فراتر از موارد واضحی مانند پیام‌رسانی خارجی، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که چالش‌های حتی بزرگ‌تری را برای ورود به بازار حل کند. چالش هایی مانند درک مخاطبان هدف، تامین کنندگان یا فروشندگان فعلی آنها و صنعت آنها.

فناوری جدید هوش مصنوعی می‌تواند سرنخ‌های بالقوه را از داده‌های بازار شناسایی کند و بینش‌هایی به شما ارائه دهد تا به شما کمک کند توجه خود را متمرکز کنید و بهتر برای تماس‌های فروش آماده شوید. برای مثال، ChatSpot.ai HubSpot، می‌تواند درباره اطلاعات شرکت مانند دوره‌های تأمین مالی یا فناوری مورد استفاده در وب سایت آنها.

ابزارهای دیگر می‌توانند منجر به امتیاز شوند یا اطلاعات اجتماعی را در مورد مخاطبین شما بیابند.

در دنیای واقعی

آدام سوهونفلد، یکی از بنیانگذاران Keyplay.io و PeerSignal.org، توضیح می دهد چگونه Keyplay.io اطلاعات سرنخ را بر اساس سیگنال هایی مانند استخدام، حضور آنلاین و پشته های فناوری جمع آوری می کند.

«در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند خروجی‌های B به شما بدهد (محل شروع خوبی است، اما نمی‌تواند با جلای یک نویسنده بزرگ رقابت کند)، ما فرصت بزرگ‌تری را در استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود ورودی‌های خام می‌بینیم. برای مثال، ما از آن برای دسته‌بندی و تقسیم‌بندی بهتر شرکت‌ها بر اساس مواردی بیش از صنعت استفاده می‌کنیم، که برای نقشه‌برداری حساب و جنبه‌های فهرست‌سازی فروش مفید است.”

مربیگری فروش

با هوش مصنوعی، تیم‌های فروش می‌توانند تماس‌های فروش واقعی یا شبیه‌سازی شده را ضبط کنند، ضبط را با رونویسی ذخیره کنند، و بینش‌هایی مانند لحظات کلیدی و آزمایش پیام را به دست آورند. بازخورد فوری به مدیران فروش امکان می‌دهد مشکلات را سریع تشخیص دهند و بازخورد را در زمینه به اشتراک بگذارند.

در دنیای واقعی

پلتفورم فناوری ورزشی Playbook به سرعت در حال رشد بود و در تلاش برای نصب و آموزش نمایندگان فروش جدید در مقیاس بود. . Playbook شروع به استفاده از Wingman توسط Clari کرد برای ضبط تماس ها و ارائه بازخورد فوری هم برای نماینده فروش و هم برای رهبری.

Playbook زمان آموزش خود را به نصف کاهش داد و عملکرد فروش را از طریق بازخورد متنی بهبود بخشید.

نکاتی برای پیاده سازی هوش مصنوعی

مثل هر ابزار جدید، هوش مصنوعی آزمایشی می تواند بسیار زیاد باشد. این پنج نکته را برای یک رویکرد سیستماتیک و ورود راحت به کار با هوش مصنوعی دنبال کنید.

7 d8b1d988d8b4 d8aed984d8a7d982d8a7d986d987 daa9d987 d986d985d8a7db8cd986d8afdaafd8a7d986 d981d8b1d988d8b4 d8a7d8b2 d987d988d8b4 d985 664534d690cac scaled

1. یک هدف تعیین کنید.

قبل از اینکه برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید، ابتدا سرعت خود را کم کنید و از خود بپرسید که می خواهید با هوش مصنوعی به چه اهدافی برسید. آیا هدف شما کوتاه کردن چرخه فروش است؟ نرخ برد خود را افزایش دهید؟ قبل از افزودن بیشتر، ابتدا توجه خود را روی یک هدف متمرکز کنید.

2. ابزار مناسب را انتخاب کنید.

ابزارهای مختلف موجود در بازار را جستجو کنید تا ببینید کدامیک برای نیازهای شما مناسب است. نسخه‌های نمایشی را کامل کنید، نظرات کاربران را بخوانید، و شناسایی کنید که برای ادغام با ابزار هوش مصنوعی به کدام نرم‌افزار موجود نیاز دارید، مانند Gmail یا Salesforce.

3. تست کنید، تست کنید و دوباره تست کنید.

هنگامی که نرم افزار خود را به یک یا دو مدعی برتر محدود کردید، یک تیم کوچک را برای ورود به دوره آزمایشی و آزمایش ویژگی های مختلف تعیین کنید. ابزارهای مولد را با ورودی های مختلف امتحان کنید و صحت هر ارتباط را سه بار بررسی کنید. بازخورد مکرر از کاربران آزمایشی خود درخواست کنید تا ببینید چه چیزی خوب کار می کند یا خوب کار نمی کند.

4. خوب سوار شوید.

انتخاب ابزار مرحله 1 است. مرحله 2 تیم شما را متقاعد می کند که واقعاً از آن استفاده کند. در طول سوار شدن به هواپیما، به آنها در آموزش کمک کنید، ابزارها را در طول 1:1 بررسی کنید، و با مشوق ها، آنها را تشویق کنید. همچنین می‌توانید از نمایندگان فروش که موفق بوده‌اند بخواهید نمونه‌ها و بهترین روش‌ها را با بقیه اعضای تیم به اشتراک بگذارند.

5. موفقیت را اندازه گیری کنید.

با بازگشت به هدف‌گذاری، تعیین کنید که چگونه موفقیت را برای اهداف خود اندازه‌گیری می‌کنید. KPIها را زیر نظر بگیرید و هر ماه گزارش دهید تا ببینید هوش مصنوعی چگونه بر عملکرد شما تأثیر گذاشته است.

فروش خود را با هوش مصنوعی افزایش دهید

همانطور که پوشش دادیم، هوش مصنوعی بر هر جنبه ای از فرآیند فروش، از آموزش گرفته تا عملیات و اکتشاف، تأثیر می گذارد. اما این فقط به این دلیل مهم نیست که مد روز است – هوش مصنوعی بر نتایج نهایی تأثیر می گذارد.

برای اینکه در این دوره جدید صنعت فروش عقب نمانید، به آن فرصت دهید. انطباق با فناوری جدید هرگز آسان نیست، اما می تواند متحول کننده باشد.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا